Olimpiai lázban égve

Source: YouTube
Szerintem nincs nálam nagyobb Olimpia-rajongó ezen a földön. Tudatában vagyok annak, hogy ez egy show és az egész másról se szól már, csak a pénzről és hogy az előző rendező országot is felülmúlja a mi rendezésünk, de én akkor is imádom. Legyen nyári, legyen téli, legyen magyar érdekeltség, vagy sem. Én szeretem nézni ahogy a világ legjobbjai messzi-messzi tájakról egy helyre sereglenek, hogy gyorsabban, magasabbra, erősebben jussanak előre! Mivel rendeznek téli és nyári olimpiát is, így két évente gyönyörködhetek ebben! 

Az pedig hogy idén álmaim országa, Dél-Korea ad otthont ennek a neves rendezvénynek, csak hab a tortán! És minden egy bizonyos megnyitóval kezdődik, ami kicsi betekintést nyújt abba, mivel is készülnek nekünk a szervezők az elkövetkezendő két hétre. Mondanom sem kell, hogy még haza se értem, de már a villamoson majd a metrón követtem mobilon a megnyitó ünnepség első perceit. 
Source: Pyeongchang 2018 Facebook page

Annak persze aki kicsit jobban ismeri a koreai kultúrát nem sok újat tudott adni a megnyitó. Csupán egy fejbólintást, hogy hát, igen, ezt már ismerjük... Ugyan már, kit akarok átvágni? Legszívesebben visítottam volna az első kisfilmen, ahol egy Silla-kori koronát, Yi Sun-Shin admirális sárkányhajóját, illetve Seondeok királynő csillagvizsgálóját is felfedezhettük Kyeongju-ból! Nem, nekünk nem mutatott sok újat, inkább úgy érezhettük, hogy az a sok minden, amit eddig tanultunk Koreáról most újra előkerül. Mint egy ismétlés a vizsga előtt. Nagyon örültem! 
Source: PyeongChang 2018 Facebook Page


A bevonulás mindig egy hosszú esemény, és őszintén örülök hogy nem ott fagyoskodva a lelátón, kellett végignéznem. Egyrészről már előre értesítettek, hogy Magyarország vélhetően a vége fele fog feltűnni, így nyugodtan eszegettem meg az ebédemet, illetve végigénekeltem az egészet, hiszen a bevonulózene természetesen kpop volt. Volt Psy, Twice, BigBang, BTS, a zöld kabátos magyar csapat pedig Red Velvet-re vonult be! A legszexibb outfit díjat vitte megával a hátán a tongai fickó, akiről bizonyára kiderült, hogy nem fázik, vagy épp az olaj hőszigetelő! Nem mondom, én azért még nem fogom kipróbálni a termoolajat, vagy mit. :) A bevonulás talán legszívhezszólóbb, meghatóbb, boldogabb jelenete a két Korea közös bevonulása volt a végén. Egy egységes Korea térképét ábrázoló zászló alatt vonultak, kart karba öltve. Nagyon szép volt. Keserédes gyönyör. 
Source: PyeongChang 2018 Facebook Page
A kommentátor azt állította - már akivel én néztem - hogy nem lehet tudni ki gyújtja meg végül a lángot. Én bizton állítottam, hogy Queen Yuna lesz az, Korea korcsolyacsillaga. Azonban a végén én is elbizonytalanodtam, ugyanis miután bent a stadionban indult utolsó kis körútjára a láng két hokis lány kezébe került. Ami nem is lenne "nagyon" érdekes, ha nem az egyesített koreai válogatott csapat két tagjáról lenne szó. Talán úgy lett volna a legszebb, hogy ők gyújtják meg ketten együtt a lángot, de végül pont úgy alakult ahogy azt sokan sejtettük. Kim Yuna kezébe került a láng, aki bár nem ugrott nekünk tripla axelt, de végül (közvetetten) elegánsan lángra lobbantotta a hatalmas olimpiai... vázát (mivel egy vázáról mintázták). És hivatalosan is kezdetét vette a 23. téli olimpiai játékok!
Source: PyeongChang 2018 Facebook Page

Jut eszembe! Ha valakinek megszakadna rajtam a szíve, annak üzenem, hogy szeretnék egy Soohorang-ot, de nagyon drága!!! :( Miért kerül egy vagyonba ez a cukimuki kis kabala?

Megjegyzések

  1. Szerintem én vetekszem veled az olimpia iránti rajongásodban. Főként azért, mert egyébként a sport adókon csak focit közvetítenek, meg küzdősportot, meg focit, meg egy kis focit. Ebben a két évenkénti két hétben nagyon sok féle sportot nézhetek. Tegnap mi is végignéztük a megnyitót, és nagyon tetszett, nem is vártam kevesebbet egy technikai nagyhatalomtól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy találtam egy "lelki társat" ezen a téren. Sajnos a környezetemben nem igazán vannak.
      Hát igen, foci focival meg esetleg teniszt (utóbbival persze pont nincs bajom, mivel jómagam is űzöm a sportot és nézni is szeretem), de ez nagyon kevés.
      Igen, az a sok effekt és precizitás is megmutatta, hol is tart ma Korea, és miért is tartanak ott :)

      Törlés

Megjegyzés küldése